Min kvällsrutin

Hej på er!
Dålig bloggning på sistone, men har sjukt mycket i skolan just nu. Hoppas att ni förstår.

Jag tänkte iallafall visa min kvällsrutin. Alltså hur jag tar hand om min hud på kvällen innan jag går och lägger mig.


1. Neutrogena, Visibly Clear 2-in-1 wash & mask
- Den här tvättar jag ansiktet med efter jag har tagit bort allt smink. Jag masserar in den i ansiktet med små cirkelrörelser och sköljer sedan med vatten.

2. Neutrogena, Visibly Clear Blackhead Eleminating Daily Scrub
- Denna använder jag inte varje dag, men var tredje ungefär brukar jag försöka göra. Det är alltså en ansiktsskrubb. Jag gör precis som washen över. Skrubbar i små cirkelrörelser och är mest noggrann vid näsan eftersom jag har hyfsat synliga porer där, som jag gärna vill få bort.

3. Neutrogena, Visibly Clear Blackhead Eleminating Toner
- Som det hörs på namnet så är det här ett ansiktsvatten. Det tar jag på en bomullspad och tar sedan över hela ansiktet, men undviker ögonområdet. Och igen, jag är mest noggrann vid näsan.

4. OLIV Naturell Ögoncreme
- Efter ansiktsvattnet är det dags för ögonkräm. Jag tar pyttelite på ena ringfingret och tar därifrån med andra ringfingret och sedan duttar jag runt ögonområdet.

5. NIVEA VISSAGE Regenerating Night Care
- Och sista steget är en återfuktningskräm. Denna är från Nivea. Jag kletar ut lite klickar runt om i hela ansiktet och smetar sedan ut det.

Hoppas ni tyckte om inlägget och kommentera gärna under hur eran kvällsrutin ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0