Håll dina händer mjuka och fina i kylan

Nu börjar vintern sakta, men säkert rulla in. När det börjar bli kallt så får de flesta torra partier i hyn, spruckna händer och läppar osv, så nu tänkte jag skriva om en skrubb till händerna som jag gjorde härom dagen. Mina händer blev superlena och mjuka.

INGREDIENSER
1 msk salt
1 tsk olivolja

GÖR SÅ HÄR
Rör ihop ingredienserna i en skål. Skrubba försiktigt i cirkelrörelser för att få igång blodcirkulationen. Skölj sedan av med ljummet vatten och smörj in händerna med en handkräm.

Ett tips på en bra hankräm är ACO Special Care.



Såhär står det på baksidan:

Innehåller noggrant utvalda ämnen, välkända för att vara skonsamma mot huden. Återfettande och skyddande salva som mjukgör händerna. Fri från konserveringsmedel. Lämplig att använda före och efter kontakt med vatten och fungerar som ett bra skydd vid vått arbete.
Ingredienser:
Aqua, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Cetearyl Sulfate, Citric Acid.
Källa: Beautydiary

Kommentarer
Postat av: Ebba ahlinoooo

Heej!j Jag skulle gärna villja se en liten halloweeni sminkning by you

2011-10-25 @ 08:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0