Hur jag fyller i mina ögonbryn

Ögonbrynen är jätteviktiga eftersom att de ramar in hela ansiktet och då ser helheten mycket mycket bättre ut. Så i detta inlägg hade jag tänkt att visa hur jag fyller i mina ögonbryn och vad jag använder.
Det här använder jag och det är en rengjord mascaraborste från Maybelline's mascara Great Lash, Make Up Store's Tri Brow Color, en pensel från KICKS nummer 104 och en browgel från ELF som heter Wet Gloss Lash and Brow clear mascara.
Här ser ni mitt ena ögonbryn helt osminkat. Tyvärr hamnade fokusen på ögat, men ni ser säkert ändå. Jag har rätt mycket hår men jag tycker själv att mina strån är alldeles för ljusa.
Hur gör jag då?
1. Jo, jag börjar med att borsta brynet med mascaraborsten.
2. Efter det tar jag den mittersta färgen av tri brow color med den snedskurna penseln och lägger penselns hår lodrätt så att jag får en tjock yta att måla med, om ni förstår vad jag menar.
3. När jag fyllt i den tjocka delen av brynet, tar jag lite mer skugga på penseln och målar den smalare delen av ögonbrynet.
Bara för det så ser man typ ingen skillnad på mina två bilder, men jag hoppas iallafall att ni förstår hur jag gör, så ska jag göra ett annat inlägg med bilder på mig med osminkade ögonbryn och sminkade ögonbryn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0